راز زبستن


شلوار پاره ی .....

بودن ونبودن اهمیت ندارد

               خوب باز هم سری به یاهو! می زنیم، کسی پرسیده بود: « این عجایب هفت گانه جهان که می گن چی هستند؟». خوب، این سوال یک خورده جامع است. به عنوان مثال ما لیست عجایب هفت گانه های زیادی داریم. مثلاً آثار تاریخی، آثار مدرن و آثار 100% طبیعی و ... . که من به اختصار این سه تا رو نام می برم.

 

بوستان اعدام بابل قدیم           عجایب هفت گانه تاریخی، عجایبی هستند که به دست انسان به یک منظره طبیعی تبدیل شده اند. به صورتی بسیار جالب این وب سایت]1[ به این عجایب اشاره کرده است. اهرام ثلاثه مصر ، بوستان اعدام بابل(Babylon) قدیم ، معبد آرتمیس الهه ماه و شکار ، مجسمه زاوش رئیس خدایان یونانی ، فانوس دریایی اسکندریه (فکر کنم همان آینه اسکندر است که در دیوان خواجه حافظ شیراز از آن نام برده شده است.) ، مقبره Halincarnassus و Rhodes کبیر.

 

                  عجایب امروزه آنقدر زیاد هستند که نمی توان در مورد آن ها صحبت کرد. انجمن مهندسین عمران آمریکا لیستی از عجایب مدرن ارائه کردند که نشان دهنده ی موفقیت های هنری قرن 20 هستند. کانال های تونلی ، CN Tower در تورنتو ، ساختمان Empire State ،Golden Gate Bridge، کانال پاناما ، سد Itaipu و کارهای حفاظتی در دریای شمال هلند.

 

دره ای عمیق به نام Grand Canyon        در آخر، طبیعت هم لایق داشتن عجایب هست، حالا چرا هفت تا خدا می داند! Grand Canyon (دره ای عمیق) ، Northern Ligths ، کوه اورست ، Great Barrier Reef ( فکر کنم نوعی از با تپه های دریایی باشد.) ، آبشار ویکتوریا ، آتشفشان پارکوتین و بندر گاه ریو دی جنیرو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در 3 تير 1389برچسب:,ساعت 18:12 توسط علی پرورش| |


Power By: LoxBlog.Com